czwartek, 2 stycznia 2014

nowa inspiracja - szycie, na początek serwetki dresden plate i podkładki


Odkąd pamiętam zawsze wykonywałam jakieś robótki ręczne, a zaczęłam chyba od wyhaftowania kołnierzyka do fartuszka szkolnego w podstawówce. Później było szydełkowanie, haft krzyżykowy, decoupage (jak znajdę zdjęcia tych prac, to na pewno je zamieszczę), a ostatnia moja pasja to szycie. Maszynę do szycia kupiłam spontanicznie, bo tak bardzo spodobał mi się wzór "dresden plate" na poduszce uszytej przez moją koleżankę, że koniecznie postanowiłam uszyć serwetkę na mój stoliczek wg tego wzoru i od razu powstało kilka serwetek tego typu:





 Na poniższej serwetce po raz pierwszy użyłam stopki do pikowania wykonując esy-floresy na okręgu w środku serwetki:




Ponieważ od kilku lat z okazji Świąt staram się przygotować własnoręcznie prezenty dla mojej rodziny, praktycznie co roku pojawią się nowa inspiracja, która z czasem przeradza się w pasję. Ponieważ z tym roku rozpoczęłam przygodę z szyciem, to Rodzinka otrzymała pod choinkę podkładki na stół pod talerze i kubki. Podkładki z nutkami i instrumentami dla muzykalnej części Rodziny, z kwiatami dla tych co lubią pracę w ogródku... Podkładki pod talerze są pikowane wzdłuż elementów na tkaninach, w środku jest ocieplina, a pod spodem materiał typu "camela" dla lekkiego usztywnienia całości:







W przerwie pomiędzy szyciem poduszek (o tym w kolejnych postach), przeznaczyłam dzisiejszy wieczór na uszycie 2 etui - na komórkę i klucze:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz